För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Anslutningsantal: 3 Antal kablar: 4 Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 42 39 588 Kabellängd (mm): 1150 Kontakthållarform: rektangulär Kontaktstift färg: Vit Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Uppvärmt Längd (mm): 1120 Polantal: 4 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,16284 Originalnr: 41 64 323, 4164323, 42 39 588, 4239588, 91 46 937, 9146937 Produkten passar dessa bilmodeller: saab 900 ii, 900 cabriolet ii, 900 coupé ii, 9000, 9000 halvkombi, 9-3, 9-3 cabriolet, volvo 940, 940 ii, 940 kombi, 940 kombi ii