För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Anslutningsantal: 3 Antal kablar: 3 Avgassystem: Före katalysatorn Bultmått: M18 x 1,5 För OE-nummer: 22690-9F601 Kabellängd (mm): 250 Kontakthållarform: Oval Kontaktstift färg: Blå Lambdasond: Gänga förinfettad Lambdasond: Reglersond Längd (mm): 330 Polantal: 3 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Vikt (kg): 0,11623 Originalnr: 22690-7J501, 22690-9F601 Produkten passar dessa bilmodeller: nissan almera ii, almera hatchback ii, almera tino, primera, primera hatchback, primera traveller