För att lambdasonden säkert ska passa din bil, kontrollera följande innan köp: Behöver du en reglersond eller en diagnossond? Reglersonden är den som sitter på grenröret alternativt precis efter grenröret på bilen. Diagnossonden sitter monterad på katalysatorn alternativt strax efter katalysatorn. Alla bilar är inte utrustade med en diagnossond, en tumregel är att bilar producerade efter år 2000 har en diagnossond. Att från/till angivet årtal/datum som står angivet i informationen för lambdasonden stämmer med din bils tillverkningsperiod. Om du är osäker, kontrollera även att det angivna Bosch/originalnumret stämmer överens med det nummer som står på bilens nuvarande Lambdasond. Vid montering bör Lambdasondens kablar inte lödas samman med bilens utan annan skarvmetod rekommenderas. Specifikationer: Antal kablar: 4 Bultmått: M18 x 1,5 Kontakthållarform: Rund Lambdasond: Diagnossond Lambdasond: Gänga förinfettad Ledarantal: 4 Längd (mm): 730 Utförande ledningsisolering: med silikonbelagd isolering i flätad fiber Version: PLANAR Vikt (kg): 0,147 Originalnr: 1 111 262, 1 112 475, 1 346 367, 1112475, 30 650 780, 6G919G444AA, 7M5906265C, YM2A 9G444 AA, YM2A 9G444 AB Produkten passar dessa bilmodeller: ford c-max, focus ii, focus cabriolet ii, focus c-max, focus sedan ii, focus turnier ii, galaxy ii, mondeo iv, mondeo sedan iv, mondeo turnier iv, s-max, volvo c30, s40 ii, s60 ii, s80 ii, v40 halvkombi, v50, v60 i, v70 iii, xc60 suv i